Czym jest sushi i dlaczego warto wprowadzić je do swojej diety?

Czym jest sushi i dlaczego warto wprowadzić je do swojej diety?
Czym jest sushi i dlaczego warto wprowadzić je do swojej diety?

Kuchnia japońska zaliczana jest do jednych z najzdrowszych na świecie i nie jest to wcale bezzasadne. Potrawy pochodzące z Japonii są przede wszystkim niskokaloryczne i lekkostrawne. Charakteryzuje je bogactwo substancji odżywczych oraz niepowtarzalny, doskonały smak. Nie powinno dziwić więc, że prędko podbiły one serca ludzi z innych zakątków świata, na co wskazuje ogromny sukces restauracji specjalizujących się w kuchni azjatyckiej. Największą popularnością cieszy się sushi – najbardziej tradycyjna potrawa z tego zakątka świata.

Wszystko o sushi

Japonia jest krajem bogaty w ryż i owoce morze. Z połączenia tych produktów powstało sushi – danie, którym Japończycy żywią się od wieków, a dla obcokrajowców będące niezwykłą egzotyczną przygodą. Z czasem w wielu krajach sushi stało się synonimem dobrego smaku i luksusu.

Sushi stanowi kompozycję skropionego octem ryżowym ryżu, surowych ryb (choć zdarzają się również przyrządzone inaczej np. w tempurze) i warzyw niekiedy owijanych w wodorosty. Zwraca się szczególną uwagę na to, aby nie dodawać do dania zbyt dużej ilość pieprzu czy soli. Nieodłącznym dodatkiem do sushi jest natomiast sos sojowy, ostry chrzan wasabi oraz marynowany imbir. Danie to najczęściej się je za pomocą pałeczek poprzez włożenie do ust całego kawałka sushi. Sushi dzieli się na kilka rodzajów m.in. nigiri, maki, hosomaki, futomaki, uramaki czy sashimi – jest to jednak zaledwie część wszystkich z nich. Rodzaje sushi poznasz także w menu Gold Sushi – sprawdź ciekawe zestawy.

Dlaczego warto jeść sushi?

Sushi jest bogate w rozmaite składniki odżywcze takie jak węglowodany, białka i witaminy z grupy B zawarte w ryżu. Ryby, których używa się do skomponowania dania z kolei dostarczają nie tylko węglowodanów i białka, ale również soli mineralnych, witamin A, C, D i E.

Wiele osób zastanawia się czy będąc na diecie można pozwolić sobie na dania z sushi. Odpowiedź brzmi: tak, jeśli zwrócimy uwagę na pewne kwestie. W przypadku, gdy zależy nam na jak najniższej kaloryczności sushi, warto wybierać te kawałki, które nie są urozmaicone tłustymi serami bądź tempurą. Potrawa ta jest lekkostrawna i zjedzona z należytym umiarem nie przyczyni się do pojawienia się dodatkowych kilogramów.

Często podnoszone są głosy, że kobiety w ciąży powinny unikać tego rodzaju potrawy. Jest to jednak mit. W stanie błogosławionym jak najbardziej można spożywać sushi – jednak powinny być to rolki nie zawierające surowej ryby. Dokonując zakupu należy więc wybrać takie rodzaje, w których ryba jest upieczona, lub kawałki bogate w inne składniki.

Gdzie można zjeść sushi?

Współcześnie w wielu krajach istnieje pełno restauracji oferujących sushi. Poszukując tej najlepszej warto zdecydować się na taką, która charakteryzuje się wysokimi opiniami. Sushi jest jednak potrawą, którą można również samodzielnie przygotować w domu. Rynek obecnie oferuje wiele książek instruktażowych, a sklepy obfitują w specjalistyczne zestawy do przygotowywania posiłków rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Obecnie bez większego problemu możemy dokonać zakupu słoiczków wasabi, mat bambusowych czy pałeczek.

Post Author: admin